Foreningens daglige drift

mette.png

mette steenberg

Mette Steenberg er bestyrelsesformand i Læseforeningen (læs mere under 'Bestyrelse'). Mettes daglige arbejde er at lede den daglige drift, herunder frivillig-koordineringen. Desuden repræsenterer Mette foreningen udadtil. Sammen med Karen Marie Larsen er Mette ansvarlig for al undervisning i regi af Læseforeningen. For tiden har Mette læsegrupper i regi af KontaktHuset, et behandlingssted for stofmisbrugere i Aarhus.

Kontakt: mette@laeseforeningen.dk

teresa.jpg

Anne maria Stagis

Anne Maria er studentermedhjælper og arbejder med bl.a. litteraturarkiv og fundraising. Desuden fungerer hun som undervisningsassistent på flere af Læseforeningens kurser. Hun er frivillig læseguide i Læseforeningens åbne læsegruppe på Godsbanen. Anne Maria studerer Nordisk sprog og litteratur med tilvalg i Engelsk på Aarhus Universitet.

Kontakt: annemaria@laeseforeningen.dk

Helene.jpg

Helene Forsberg

Helene er uddannet sociolog og har gennem en årrække arbejdet med socialt udsatte og socialt arbejde. Helene er nu ansat som projektkoordinator og socialfaglig konsulent i Læseforeningen og er ansvarlig for læseforeningens arbejde i København. Derudover varetager Helene, som socialfaglig konsulent, udvikling og implementering af læsegrupper som socialfaglig indsats for udsatte målgrupper med særlige behov.

Kontakt: helene@laeseforeningen.dk

Kathrine Storm

Kathrine er kommunikationskonsulent i Læseforeningen. Hun er uddannet cand.mag. i dansk og filosofi og har en baggrund i forlagsbranchen. Kathrine varetager foreningens kommunikationsopgaver og bidrager også til tilrettelæggelse og udførelse af konkrete projekter samt fondsansøgningsarbejde.

Kontakt: kathrinestorm@laeseforeningen.dk

Billede af Rikke til hjemmeside.jpg

Rikke Hesteng

Rikke er voksenelev med speciale i administration i Læseforeningen. Hun arbejder med daglig drift, regnskab og økonomistyring i samarbejde med kasserer og daglig leder, intern og ekstern kommunikation, kursusorganisation og generel organisation mv. Rikke har en baggrund i detailbranchen og har studeret engelsk og kommunikation.

Kontakt: rikke@laeseforeningen.dk