Foreningens daglige drift

mette.png

mette steenberg

Mette Steenberg er bestyrelsesformand i Læseforeningen (læs mere under Bestyrelse). Mettes daglige arbejde er at lede den daglige drift, herunder frivillig-koordineringen. Desuden repræsenterer Mette foreningen udadtil. Sammen med Karen Marie Larsen er Mette ansvarlig for al undervisning i regi af Læseforeningen. For tiden har Mette læsegrupper i regi af KontaktHuset, et behandlingssted for stofmisbrugere i Aarhus.

Kontakt: mette@laeseforeningen.dk

teresa.jpg

Anne maria Stagis

Anne Maria er studentermedhjælper og arbejder med bl.a. litteraturarkiv og fundraising. Desuden fungerer hun som undervisningsassistent på flere af Læseforeningens kurser. Hun er frivillig læseguide i Læseforeningens åbne læsegruppe på Godsbanen. Anne Maria studerer Nordisk sprog og litteratur med tilvalg i Engelsk på Aarhus Universitet.

Kontakt: annemaria@laeseforeningen.dk

Helene Forsberg.jpg

Helene Forsberg

Helene er uddannet sociolog og har gennem en årrække arbejdet med socialt udsatte og socialt arbejde. Helene er nu ansat som projektkoordinator og socialfaglig konsulent i Læseforeningen og er ansvarlig for læseforeningens arbejde i København. Derudover varetager Helene, som socialfaglig konsulent, udvikling og implementering af læsegrupper som socialfaglig indsats for udsatte målgrupper med særlige behov.

Kontakt: helene@laeseforeningen.dk

_JOR9958.jpg

Kathrine Storm

Kathrine er uddannet cand.mag. i dansk og filosofi og har en baggrund i forlagsbranchen. Kathrine bidrager til tilrettelæggelse og udførelse af foreningens projekter på Sjælland, udfører fondsansøgningsarbejde og varetager kommunikationsopgaver.

Kontakt: kathrinestorm@laeseforeningen.dk

Billede af Rikke til hjemmeside.jpg

Rikke Hesteng

Rikke er voksenelev med speciale i administration i Læseforeningen. Hun arbejder med daglig drift, regnskab og økonomistyring i samarbejde med kasserer og daglig leder, intern og ekstern kommunikation, kursusorganisation og generel organisation mv. Rikke har en baggrund i detailbranchen og har studeret engelsk og kommunikation.

Kontakt: rikke@laeseforeningen.dk

Zineth bedre.jpg

Zineth Barfod

Zineth er koordinator til implementering af Læseforeningens læseguideprogram i Region Midtjylland. Hun er ansvarlig for den primære kontakt med foreningens læseguider samt den praktiske planlægning af ERFA- og TEMAmøder og andre events med det formål at styrke læseguiderne og deres indsats. Zineth er desuden ansvarlig for implementering og forankring af læsegrupperne i samarbejde med eksterne partnere. Hun har en baggrund som unge- og voksenunderviser og har stor erfaring med at nedbryde barrierer, fastholde motivationen og skabe en god stemning for alle aldersgrupper.

Kontakt: zineth@laeseforeningen.dk

Lone Kramer maj 18 (2).jpg

Foto Charlotte.jpg

Lone Kramer

Lone er Læseforeningens frivilligkoordinator på Fyn og blev uddannet læseguide i 2015. Hun koordinerer og faciliterer samarbejdet mellem læseguider og eksterne samarbejdspartnere, kvalitetssikrer, sparrer og afholder ERFA- og netværksmøder.

Lone er cand.mag. i Kultur og Formidling, og har skrevet speciale om samtalen i læsegrupper. Lone har undervist voksne på sprogskole, daghøjskole og højskoler, og hun har været kommunal teamleder på beskæftigelsesområdet.

Kontakt: lone@laeseforeningen.dk

charlotte bork høvsgaard

Charlotte Bork Høvsgaard er læseguidekoordinato i Region Midtjylland. Hun er ansvarlig for den primære kontakt med foreningens læseguider samt den praktiske planlægning af ERFA- og TEMAmøder og andre events med det formål at styrke læseguiderne og deres indsats. Charlotte har en uddannelse som cand. mag i dansk og filosofi og har i en årrække arbejdet som gymnasielærer. Hun er derudover forfatter og foredragsholder.

Kontakt: charlottebork@laeseforeningen.dk