Foreningens daglige drift

mette.png

mette steenberg

Mette Steenberg er bestyrelsesformand i Læseforeningen (læs mere under Bestyrelse). Mettes daglige arbejde er at lede den daglige drift, herunder frivillig-koordineringen. Desuden repræsenterer Mette foreningen udadtil. Sammen med Karen Marie Larsen er Mette ansvarlig for al undervisning i regi af Læseforeningen. For tiden har Mette læsegrupper i regi af KontaktHuset, et behandlingssted for stofmisbrugere i Aarhus.

Kontakt: mette@laeseforeningen.dk

teresa.jpg

Anne maria Stagis

Anne Maria er studentermedhjælper og arbejder med bl.a. litteraturarkiv og fundraising. Desuden fungerer hun som undervisningsassistent på flere af Læseforeningens kurser. Hun er frivillig læseguide i Læseforeningens åbne læsegruppe på Godsbanen. Anne Maria studerer Nordisk sprog og litteratur med tilvalg i Engelsk på Aarhus Universitet.

Kontakt: annemaria@laeseforeningen.dk

Helene Forsberg.jpg

Helene Forsberg

Helene er uddannet sociolog og har gennem en årrække arbejdet med socialt udsatte og socialt arbejde. Helene er nu ansat som projektkoordinator og socialfaglig konsulent i Læseforeningen og er ansvarlig for læseforeningens arbejde i København. Derudover varetager Helene, som socialfaglig konsulent, udvikling og implementering af læsegrupper som socialfaglig indsats for udsatte målgrupper med særlige behov.

Kontakt: helene@laeseforeningen.dk

_JOR9958.jpg

Kathrine Storm

Kathrine er uddannet cand.mag. i dansk og filosofi og har en baggrund i forlagsbranchen. Kathrine bidrager til tilrettelæggelse og udførelse af foreningens projekter på Sjælland, udfører fondsansøgningsarbejde og varetager kommunikationsopgaver.

Kontakt: kathrinestorm@laeseforeningen.dk

Billede af Rikke til hjemmeside.jpg

Rikke Hesteng

Rikke er voksenelev med speciale i administration i Læseforeningen. Hun arbejder med daglig drift, regnskab og økonomistyring i samarbejde med kasserer og daglig leder, intern og ekstern kommunikation, kursusorganisation og generel organisation mv. Rikke har en baggrund i detailbranchen og har studeret engelsk og kommunikation.

Kontakt: rikke@laeseforeningen.dk

Zineth bedre.jpg

Zineth Barfod

Zineth er koordinator til implementering af Læseforeningens læseguideprogram i Region Midtjylland. Hun er ansvarlig for den primære kontakt med foreningens læseguider samt den praktiske planlægning af ERFA- og TEMAmøder og andre events med det formål at styrke læseguiderne og deres indsats. Zineth er desuden ansvarlig for implementering og forankring af læsegrupperne i samarbejde med eksterne partnere. Hun har en baggrund som unge- og voksenunderviser og har stor erfaring med at nedbryde barrierer, fastholde motivationen og skabe en god stemning for alle aldersgrupper.

Kontakt: zineth@laeseforeningen.dk

Lone Kramer maj 18 (2).jpg

Foto Charlotte.jpg

Foto Maria.jpg

Lone Kramer

Lone er Læseforeningens frivilligkoordinator på Fyn og blev uddannet læseguide i 2015. Hun koordinerer og faciliterer samarbejdet mellem læseguider og eksterne samarbejdspartnere, kvalitetssikrer, sparrer og afholder ERFA- og netværksmøder.

Lone er cand.mag. i Kultur og Formidling, og har skrevet speciale om samtalen i læsegrupper. Lone har undervist voksne på sprogskole, daghøjskole og højskoler, og hun har været kommunal teamleder på beskæftigelsesområdet.

Kontakt: lone@laeseforeningen.dk

charlotte bork høvsgaard

Charlotte Bork Høvsgaard er læseguidekoordinato i Region Midtjylland. Hun er ansvarlig for den primære kontakt med foreningens læseguider samt den praktiske planlægning af ERFA- og TEMAmøder og andre events med det formål at styrke læseguiderne og deres indsats. Charlotte har en uddannelse som cand. mag i dansk og filosofi og har i en årrække arbejdet som gymnasielærer. Hun er derudover forfatter og foredragsholder.

Kontakt: charlottebork@laeseforeningen.dk

Maria Grene Helsted

Maria Grene Helsted er læseguidekoordinator i København og ansvarlig for den primære kontakt med foreningens læseguider samt den praktiske planlægning af ERFA- og TEMAmøder. Dette indebærer også planlægningen af events og samarbejder med det formål at styrke læseguiderne og deres indsats. Maria er cand.soc. fra Roskilde Universitet og har arbejdet med både frivillige og socialt udsatte målgrupper i Ungdommens Røde Kors og Settlementet.

Kontakt: maria@laeseforeningen.dk