Holdet bag

Mette Steenberg
Direktør

Mette er stifter af Læseforeningen og repræsenterer foreningen udadtil. Hun har en forskningsbaggrund i litteratur & semiotik fra Aarhus Universitet og er aktivt involveret i Læseforeningens forsknings- og udviklingsprojekter. Mette er desuden metodeansvarlig og står i spidsen for undervisningsteamet.

E-mail: mette@laeseforeningen.dk

Anne Maria Stagis Underviser og ansvarlig for børn og unge-indsatsen

Anne Maria underviser på flere af Læseforeningens kurser og er derudover projektleder på Læseforeningens nuværende arbejde med fælleslæsning i folkeskolen. Anne Maria har en baggrund i sprog og litteratur (Dansk og Engelsk) og har været en del af Læseforeningen siden 2013. I sit arbejdsliv har hun lavet fælleslæsning med ung og gammel, lige fra børnehavebørn til plejehjemsbeboere.

E-mail: annemaria@laeseforeningen.dk

Mia Andersen
Kursuskoordinator og underviser

Mia er ansvarlig for at koordinere Læseforeningens kurser og masterclasses samt at udvikle og vedligeholde tekstarkiv og litteraturforum. Herudover underviser hun på uddannelsen i guidet fælleslæsning. Mia har en undervisningsbaggrund og er uddannet i dansk og religionsvidenskab.

E-mail: mia@laeseforeningen.dk

Zineth Barfod
Projektleder for ensomhedsindsats og leder af supervision og kvalitetssikring

Zineth er ansvarlig for at koordinering og kontakt til læseguider og læsegrupper i Aarhus, samt styrkelse af læseguider i foreningens læseguideprogram. Zineth underviser på uddannelsen i guidet fælleslæsning, er medudvikler på undervisningsmateriale og kvalitetssikring for læseguider. Zineth har undervisningsbaggrund og er diplomuddannet i special-pædagogik, tale og sprogvanskeligheder og dysleksi.

Kontakt Zineth, hvis du er interesseret i/vil høre mere om vores ensomhedsindsats og uddannelse i Aarhus.

E-mail: zineth@laeseforeningen.dk

Træffetid mandag 10 - 14, tirsdag 9 - 14, torsdag 10 - 14

Maria Grene Helsted
Projektleder for de sociale indsatser

Maria er ansvarlig for projektledelse, udvikling og den daglige drift af de sociale indsatser.

Hun er Cand.Soc. og har tidligere arbejde med udsatte målgrupper og frivillige.

Du skal kontakte Maria, hvis du vil høre mere vores sociale indsatser i psykiatrien og på lavtærskeltilbud på tværs af landet.

E-mail: maria@laeseforeningen.dk

Træffetid mandag-fredag kl. 10-14

Troels Hovgaard Ansvarlig for projekter og dokumentation

Troels har det overordnede ansvar for projekternes og bevillingernes bevægelse ind og ud af organisationen. Det betyder også sikre at kvantitative og kvalitative mål så vidt det er muligt nås og dokumenteres samtidig med at vi som organisation og personalegruppe akkumulerer viden og bliver dygtigere og dygtigere. Troels er Cand.phil. i spansk og har mange års erfaring fra internationalt udviklingsarbejde i et civilsamfundsperspektiv.

E-mail: troels@laeseforeningen.dk

Anna Liv Bolther
Kommunikationsansvarlig

Anna Liv er tovholder på foreningens hjemmeside, SoMe, presse og alt andet kommunikation. Hun arbejder dertil med læsegrupper for gravide, nye forældre og udsatte forældre som en særlig interesse. Anna Liv er uddannet cand.mag i Kunsthistorie og har en diplomuddannelse i Brugervenlighed og Grafisk Design.

Du skal kontakte Anna Liv, hvis du vil, have reklameret for din læsegruppe på Facebook eller brokke dig over noget som ikke virker på hjemmesiden - du kan altid kontakte hende om hvad som helst under overskriften ‘kommunikation’.

E-mail: annaliv@laeseforeningen.dk

Andreas Melson Gregersen Projektleder for ensomhedsindsatsen

Andreas er ansvarlig for projektledelse, udvikling og den daglige drift af vores nationale ensomhedsindsats. Han er cand.mag. i Filosofi & Videnskabsteori og Ph.d. i religionsvidenskab med en afhandling om produktionen og perceptionen af stemninger i en nutidig dansk protestantisk kontekst.

Du skal kontakte Andreas, hvis du vil høre mere om: ensomhedsindsatsen, læseguideprogrammet og atmosfære og litteratur.

E-mail: andreas@laeseforeningen.dk

Træffetid: mandag, tirsdag og torsdag kl. 9.00 - 15.00

Sigrid Storm
Projektleder for ungedrevet skønlitterær aktivisme

Sigrid er ansvarlig for foreningens ungedrevne skønlitterære aktivisme og understøtter både læsefællesskaberne og de lokale skønlitterære miljøer på tværs af landet. Hun står for kontakten til lokale samarbejdspartnere, involveringen af unge i alle led af indsatsen og medudvikler foreningens medskabelsesindsatser på tværs af projekter.
Sigrid er uddannet cand.mag. i Dansk og Kultur- og sprogmødestudier.

E-mail: sigrid@laeseforeningen.dk

Ann-Charlotte Knudsen

Kontormedarbejder

Ann-Charlotte hjælper til med at varetage og udvikle Læseforeningens tekstarkiv og Litteraturforum. Hun giver en hånd med foreningens daglige kommunikation mandage og torsdage. Ann-Charlotte har en baggrund som skolelærer og forlagsmedarbejder.

E-mail: ann-charlotte@laeseforeningen.dk

Lina Guldmann Hansen Kontorelev

Lina er elev i administrationen, hun står bl.a. for den daglige bogføring og løn. Derudover står hun også for diverse HR-opgaver, tager del i kursusadministration samt modtager og besvarer henvendelser til Læseforeningen.

Kontakt vedr. økonomi:

E-mail: Bogholder@laeseforeningen.dk

Kontakt vedr. andet:

E-mail: kontakt@laeseforeningen.dk

E-mail: lina@laeseforeningen.dk

Anne Mette Møller Økonomiansvarlig

Anne Mette er foreningens økonomiansvarlige. Hovedopgaven er at skabe overblik over foreningens ’mosaik-økonomi’ og give relevant sparring til ledelse og projektansvarlige. Anne Mette har mange års erfaring med økonomi og digitalisering fra forskellige brancher og har de seneste år arbejdet med NGO’ers specielle problemstillinger. Anne Mette er uddannet cand.scient.oecon.

Mail: annemette@laeseforeningen.dk

Tlf: 27903044

Træffetid: mandag, onsdag og torsdag

Medundervisere: Dem kan du også møde på kurset i guidet fælleslæsning!

Grace Aviaja Kastofteg

“Ja, det er sandt: Litteratur kan ændre verden!” Grace startede som deltager i en læsegruppe i kbh. k og blev ramt af læselynet og det sidder fast. Hu blev uddannet læseguide i 2020 og er læseguide for både udsatte og ikke-udsatte mennesker. Hun siger selv: “jeg har ydermere fået det privilegium at uddanne de kommende læseguider, så der er endnu flere om at ændre verden med litteratur.”

Signe Cygan

Signe er medunderviser på Læseforeningens kurser i guidet fælleslæsning. Hun har tidligere været læseguide i en gruppe for unge, psykisk sårbare og arrangerer nu stedsspecifikke læseevents for frivillige læseguider i Aarhus-området under overskriften “Læsesteder”.
Signe er uddannet billedkunstner fra Det Jyske Kunstakademi. Udover egne projekter arbejder hun freelance som kunstfaglig assistent og underviser.

E-mail: signe@laeseforeningen.dk

Casper Weile

Casper er uddannet læseguide gennem Læseforeningens empowerment-program tilbage i efteråret 2021. De skønlitterære pusterum og fællesskaber har rykket Casper ud af en psykisk sårbar periode og i dag arbejder han som recovery-mentor i psykiatrien.
Herudover er han skønlitterær vært for hovedstadens læseguider, underviser på uddannelsen i guidet fælleslæsning og medstifter af Poetisk speed-meeting.

Shaun Butters

Shaun er uddannet cand.pæd. antropologi og Master i socialt entreprenørskab. Han er optaget af hvordan man via kreativ rammesætning og æstetiske processer, kan bringe mennesker sammen på tværs af livssituation og sociale kategorier. Til dagligt, underviser Shaun i social- og specialpædagogik på Kbh’s Professionshøjskole. Han har været en del af Læseforeningen i 4-5år – både som læseguide, ambassadør og bestyrelsesmedlem.

Bliv klogere på de mange projekter, vi arbejder med lige nu, og lad dig inspirere til et samarbejde med Læseforeningen. Læs mere her.