Undervisere på læseforeningens kurser i guidet fælleslæsning

FullSizeRender.jpg

Karen Marie Larsen

Karen Marie blev uddannet Reading Facilitator i England i 2010 og har siden undervist i og været med til at udvikle uddannelsen i Danmark, samtidig med at hun selv har guidet læsegrupper i fx kriminalforsorgen og på ungdomsuddannelser. Karen Marie har en baggrund som underviser, og har sideløbende uddannet sig inden for pædagogik, terapi og sprog/litteratur. Udover at undervise i guidet fælleslæsning fungerer Karen Marie også som superviser og konsulent i Læseforeningen.

Email: karenmarie@laeseforeningen.dk

Screen Shot 2016-08-10 at 13.14.47.png

Anne Maria.jpg

Mette Steenberg

Mette, der også er daglig leder af og bestyrelsesformand for Læseforeningen, blev uddannet Reading Facilitator i England i 2009 hos The Reader Organisation og har masser af erfaring som læseguide. Siden 2010 har Mette sammen med Karen Marie stået for at udvikle og facilitere læseguideuddannelsen i Danmark. Mette har en forskningsbaggrund i litteratur og semiotik og er aktivt involveret i Læseforeningens forskningsprojekter omhandlende guidet fælleslæsning og mental sundhed.

Email: mette@laeseforeningen.dk

Anne Maria Stagis

Anne Maria er undervisningsassistent på Læseforeningens uddannelse i guidet fælleslæsning. Hun er desuden frivillig læseguide i Læseforeningens åbne læsegruppe på Godsbanen. Anne Maria har studeret nordisk sprog og litteratur på Aarhus Universitet.

Email: annemaria@laeseforeningen.dk