vores arbejde

Her kan du læse mere om foreningens forskellige projekter, både igangværende og afsluttede. For mere info om vores individuelle læsegrupper læs istedet her

I Læseforeningen beskæftiger vi os med læsegrupper for alle, og et af foreningens langsigtede mål er, at du altid skal kunne finde en læsegruppe nær dig - ligesom du kan finde en biograf eller et apotek.

En stor del af Læseforeningens arbejde omhandler dog projekter for udsatte grupper i samfundet, der kan have særligt gavn af en delt læseoplevelse. Her vil læsegruppen typisk finde sted i et mere eller mindre privat fælleskab, et bosted eller lignende, som det er tilfældet i klippet nedenfor.

Videoen er fra DR-programmet 'Kunstens Skjulte Kræfter', der blandt andet havde Læseforeningen som case, og billederne stammer fra KontaktHuset, der hører under stofmisbrugsbehandlingen med henblik på at forbedre brugernes livskvalitet. Læseforeningen har siden september 2015 haft en gruppe i Kontakthuset. I videoen møder du Læseforeningens Mette Steenberg og to brugere, og du får et indblik i disse brugeres oplevelser. I klippet eksemplificeres selve fremgangsmåden i guidet fælleslæsning såvel som hvilken betydning Læseforeningens arbejde kan få for de involverede.

Fra DRK programmet 'Kunstens Skjulte Kræfter'