EN KÆMPE TAK TIL FRIVILLIGE I AARHUS

IMG_0022.JPG

Frivillige i Aarhus Kommune fortjener en kæmpe tak. I samarbejde med Læseforeningen og Aarhus Kommune tilbydes der nu derfor virtuel fælleslæsning særligt for frivillige i Aarhus. Læs med os online hver onsdag kl. 15.30 - 17.00 med start den 28. april.

Da samfundet lukkede ned i foråret 2020, tog vi, som det første, i Læseforeningen fat på at finde nye måder at mødes i de frirum omkring skønlitteratur, som vi sammen skaber i læsegrupperne. Det kom der et virtuelt læsefællesskabstilbud ud af, hvor vi siden har kunnet mødes uge efter uge med masser af dejlige folk online, nemt og smittefrit.

Det har været skønt at have den mulighed, at mødes med mennesker om skønlitteratur og samtale hele vejen gennem pandemien. Uden alle vores gode frivillige i Læseforeningen var det aldrig lykkedes. Og heller ikke uden alle de andre gode frivillige kræfter, der er i Aarhus. I fortjener en kæmpe tak!

LÆSEFÆLLESSKAB FOR ALLE FRIVILLIGE I AARHUS

Derfor tilbyder vi nu i samarbejde med Aarhus Kommune virtuel fælleslæsning som et tilbud særligt til jer frivillige i Aarhus. Læsefællesskabet er en mulighed for at mødes med andre frivillige i Aarhus på tværs af organisationer og tilhørsforhold. Tilbuddet er henvendt både til frivillige, der har kunnet virke gennem corona, og til alle jer, der har været forhindret i at være med i jeres frivillige fællesskab.

SÅDAN KOMMER DU MED

I virtuelle læsegrupper kan du mødes online med andre omkring god litteratur, og sammen deler vi tanker, følelser og erfaringer ud fra litteraturen og det levede liv. Det kræver ingen forberedelse at deltage. Læsefællesskabet er for alle frivillige i Aarhus – det eneste du skal gøre, er at trykke på et link, som du får tilsendt dagen før, når du tilmelder dig en læsegruppe. Du tilmelder dig læsegruppen her.

HVORNÅR
Læsegruppen mødes virtuelt over programmet Zoom hver onsdag kl. 15.30 - 17.00 med start onsdag den 28. april.

Vi håber, vi ses på Zoom!

Kærlig hilsen og tak fra alle os i Læseforeningen

Hvis du ikke er frivillig i Aarhus, men du gerne vil deltage i et litterært fællesskab, så læs mere om vores virtuelle læsegrupper og tilmeld dig her

VI SØGER FRIVILLIGE KRÆFTER

FÆLLESLÆSNING FOR FØRSTEGANGSFØDENDE