Barselsvikariat i København: Vi søger en projektleder til Læseforeningens ungeindsats pr. 15. april 2024

Vil du være med til at drive og vokse vores skønlitterære indsats for unge på tværs af landet, og kan du motivere, engagere og organisere frivillige? Så er et barselsvikariat som projektleder for Læseforeningens ungeindsats måske noget for dig!

Læseforeningen arbejder for at modvirke ensomhed, udsathed og psykisk mistrivsel ved at skabe skønlitterære fællesskaber på tværs af samfundet for mennesker i alle aldre og livssituationer. Vi søger en barselsvikar til Læseforeningens ungeindsats, som pt. består af to store landsdækkende projekter for unge. Projekterne tager begge udgangspunkt i Læseforeningens vision om at skabe poetisk samfundsforandring gennem skønlitterære åndehuller og præstationsfrie rum med udgangspunkt i litteraturen. Læs mere om de to projekter her og her.

Som projektleder for Læseforeningens ungeindsats skal du understøtte, motivere og engagere unge frivillige i hele landet samt løbende rekruttere nye frivillige til at videreføre og vokse indsatsen. Desuden skal du samarbejde med en bred vifte af samarbejdspartnere på tværs af sektorer, heriblandt andre organisationer og kommunale aktører.

Det er en fordel, hvis du har erfaring med projektledelse, frivilligledelse og/eller kendskab til ungeområdet.

Som projektleder i Læseforeningen bliver du en del af en dynamisk civilsamfundsorganisation i konstant udvikling forankret bredt i landet med sekretariat i hhv. Aarhus og København. Dine nærmeste kolleger er et stærkt hold af projektledere, kommunikatører, studentermedhjælpere og praktikanter, der organiserer Læseforeningens frivillige og driver vores indsatser på tværs af indsatsområder.

Om dig:

• Du skal kunne lede og motivere et stort antal unge frivillige, der alle bruger skønlitteraturen til at skabe samfundsforandring og gøre en forskel for andre unge

• Du skal kunne udbrede ungeindsatsen gennem engageret frivilligledelse og tæt samarbejde med praksis. Det betyder også, at du kan forvente en del rejser på tværs af landet.

• Du skal have et stærkt overblik og kunne arbejde på flere niveauer samtidig og på tværs af sektorer gennem samarbejde med frivillige, deltagere og samarbejdspartnere

• Du skal trives med at have mange bolde i luften på samme tid og kunne arbejde struktureret og tage ansvar for projektledelse samt lavpraktisk koordinering

• Du skal være imødekommende og sætte pris på at have kontakt til mange forskellige mennesker

Ansøgning

Stillingen er på 30 - 37 timer ugentligt med base på Læseforeningens kontor i København men med hyppige rejser på tværs af landet, bl.a. i forbindelse medarbejdermøder i Aarhus og understøttelse af frivillige lokalt. Vi søger ikke en specifik profil men vægter erfaring med ungeområdet samt projekt- og frivilligledelse og relevant uddannelses- og erhvervserfaring. Med ønske om overlap med nuværende projektleder for ungesatsen starter barselsvikariatet pr. 15. april 2024 eller hurtigst muligt derefter. Vikariatet løber til den 1. marts 2025. Motiveret ansøgning og CV sendes til direktør Mette Steenberg på mette@laeseforeningen.dk senest 15. februar, der afholdes samtaler i København d. 26. februar. Spørgsmål til stillingen rettes til sigrid@laeseforeningen.dk

Invitation til seminar på Vejle Fjord: Er du kommunal aktør og arbejder du med unge og mistrivsel?

Gør en forskel med litteratur: Vi søger nye frivillige til at læse med voksne i udsatte positioner