LÆSEFÆLLESSKABER FOR DIG – OGSÅ NÅR LIVET GØR ONDT

IMG_7953 (1).JPG

Er du i alderen 15 - 20 år, og har du haft selvmordstanker inde på livet? Så er vores læsefællesskaber måske noget for dig.

Selvmordstanker er ikke i sig selv farlige men et udtryk for, at livet kan være svært og også indimellem gør ondt. Det farlige er dog at være meget alene med tunge tanker. Derfor vil vi gerne tilbyde et rart skønlitterært frirum, hvor det er muligt at mødes med andre om god litteratur og de tanker, følelser og erfaringer, den vækker. Hvis det lyder som noget for dig, så kan du tilmelde dig længere nede.

LÆSEFÆLLESSKAB - HVAD ER DET?

I læsegruppen læser vi alt slags skønlitteratur ud fra metoden guidet fælleslæsning. En læseguide udvælger litteraturen og deler den med læsegruppens deltagere ved højtlæsning og samtaler omkring teksterne. Samtalen handler ikke om at finde frem til rigtigt og forkert - sammen udforsker vi litteraturen og deler tanker, følelser og erfaringer. Det kræver ingen forberedelse at deltage – det vigtigste er, at du har lyst til at mødes med andre og være sammen om litteraturen.

HVORFOR LÆSE MOD SELVMORDSTANKER?

Der er desværre mange børn og unge, som mistrives i dag, og for nogle bliver selvmordstanker en del af tilværelsen. Det kan føre til social isolation og ensomhed, og det vil vi gerne være med til at modvirke. Du kan læse mere her.

HVORNÅR?

Læsegruppen i København mødes på KBH+, Emblasgade 175, 2100 Kbh Ø tirsdage kl. 16 - 17.30 med start den 25. maj.
Sted og tidspunkt for gruppen i Aarhus annonceres snarest, men du kan allerede nu tilmelde dig.
Hvis du er interesseret, kan du tilmelde dig via formularen nedenfor, og så kontakter vi dig med nærmere information.

Tilmeld dig via formularen herunder.

FORSKNINGENS DØGN - SUND KUNST

LÆSEFÆLLESSKABER KLAR TIL GENÅBNING