Skønlitterære følgevenner søger unge til nyt læsefællesskab i Aarhus: Er det dig vi leder efter?

I Læseforeningen har vi igangsat initiativet ‘skønlitterære følgevenner’, hvor vi inviterer unge i alderen 18-35 år, som oplever at stå udenfor fællesskaberne omkring sig, ind i et præstationsfrit skønlitterært fællesskab med andre unge. Måske oplever du ensomhed, psykisk mistrivsel eller måske føles det bare som om ”du er hoppet af toget” mens andre omkring dig ræser forbi. Det kan være en tung følelse, men du er ikke alene!

Ligemeget hvilken gruppe du ønsker at deltage i, er vores følgevenner altid er klar til at tage godt imod dig eller måske endda følges derhen – det kan nemlig være lidt svært at komme afsted alene, det ved vi. Har du lyst til at være med eller kender du nogen, der kunne være interesseret, så tøv ikke med at kontakte os på mia@laeseforeningen.dk - her kan du også få mere at vide om tilbuddet og stille spørgsmål.

Det kræver ingen forberedelse eller viden om litteratur for at være med i læsefællesskabet, man skal blot dukke op, som man er. Til fælleslæsningerne vil en læseguide læse en tekst højt og undervejs holde pauser, hvor læsegruppen kan tale om det, som teksten leder tankerne hen på. Der er plads til at være sig selv samtidig med, at man er en del af noget større.

Der vil løbende oprettes nye læsefællesskaber så hold øje med denne side!

Læsefællesskaber i Aarhus lige nu:

• Godsbanen, Skovgaardsgade 3F, 8000 Aarhus C,Vogn1”, hver mandag fra 17.00 – 18.30

• UngK, Nørre Allé 23K, Aarhus C, tirsdag 16.30 - 18.00 i lige uger

NYE BALANCER: Masterclass med forfatter Caspar Eric - for frivillige læseguider og støttemedlemmer af Læseforeningen

Invitation til seminar på Vejle Fjord: Er du kommunal aktør og arbejder du med unge og mistrivsel?