SKØNLITTERÆR AKTIVISME PÅ FOLKEMØDET 2021

DBF33426-5738-43D2-8CCE-553FDCC50CD7.JPG

Endelig kunne Læseforeningen igen i år sætte kursen mod Solskinsøen Bornholm for at deltage i den demokratiske samtale på årets Folkemøde. Selvom Folkemødet blev afholdt i en mindre udgave i år, som følge af corona, så var det både tiltrængt og rigtig inspirerende igen at mødes i virkeligheden med dygtige folk, der arbejder på tværs af civilsamfund, sektorer, fonde og organisationer for at skabe et bedre samfund.

Læseforeningen deltog som stemme for den skønlitterære civilsamfundsindsats og for inspiration til vores videre udvikling af skønlitterær infrastruktur til at modvirke udsathed lokalt og på tværs af samfundet ved at skabe plads til al livets slinger.

Det vigtigste, vi tager med, er endnu mere energi på de brede partnerskaber om at løse de væsentligste samfundsudfordringer i forhold til ulighed, udsathed, diversitet og bæredygtighed. Hvis vi vil forandre vores samfund til et sted, hvor flere kan være med, kræver det målrettet arbejde for integration af vores strategiske mål i kernen af vores organisationer.

Skønlitterær aktivisme og empowerment og plads til al livets slinger afhænger helt af de mennesker, vi skaber sammen med - derfor mere involvering, mere diversitet og stadigt flere udsatte som medskabere på alle niveauer!

Tak for denne gang, og vi glæder os allerede til næste år! Vi håber, vi ses på klippeøen i Østersøen til guidet fælleslæsninger og gode fællesskabende skønlitterære snakke.

PH.D.-AFHANDLING OM SKØNLITTERÆRE ÅNDEHULLER OG EMPOWERMENT

VI SØGER NYE FRIVILLIGE LÆSEGUIDER TIL AT LÆSE MED ÆLDRE I ODENSE, KØBENHAVN OG AARHUS