LÆSEFÆLLESSKABER KLAR TIL GENÅBNING

6AB687DE-CD90-43D4-B68B-488AA2C8B2ED.jpg

Er du mellem 18 og 35 år, har du psykisk sårbarhed inde på livet og lyst til at mødes med andre unge om litteratur? Så er vores læsefællesskaber måske noget for dig. Kom og læs med når vi igen mødes fysisk fra mandag den 3. maj!

ET FÆLLESSKAB OM LITTERATUR

Vores læsegrupper er for dig mellem 18-35 år, der har psykisk sårbarhed inde på livet, og trænger til et fedt, fordomsfrit fællesskab med andre unge om skønlitteratur. I læsegrupperne deler vi de tanker, følelser og refleksioner, litteraturen vækker. En uddannet læseguide udvælger dagens litteratur på forhånd og læser højt for deltagerne i læsegruppen. Som deltager medbringer du bare dig selv. Det kræver ingen forberedelse. Du behøver ikke at være belæst eller vant til at tale om litteratur. Du kan læse mere om metoden her.

SKØNLITTERÆR EMPOWERMENT

Læsefællesskaberne for unge, der har psykisk sårbarhed inde på livet, har til formål at skabe et fedt og inspirerende fællesskab, hvor der er plads til at være og vokse med al livets slinger. Læseforeningen har over en årrække arbejdet med at uddanne deltagere fra læsegrupperne til læseguider med henblik på at styrke unge psykisk sårbare og skabe empowerment gennem fælleslæsning. Ved deltagelse i læsegruppen, er det muligt at uddanne sig til læseguide med henblik på selv at videreføre læsegrupper. Læs mere om Empowerment-programmet her.

TID OG STED

De fysiske læsegrupper finder sted hver mandag med start den 3. maj. I København mødes læsegruppen kl. 16.00 - 17.30 hos Læseforeningens kontor på KBH+, Emblasgade 175, og i Aarhus mødes læsegruppen kl. 19.00 - 20.30 i Vogn 1 på Godsbanen, Skovgaardsgade 3.

Hvis du er interesseret, kan du tilmelde dig via formularen nedenfor, og så kontakter vi dig med nærmere information.

Tilmeld dig via formularen herunder.

Er du uden for målgruppen men stadig ønsker at være del af et læsefællesskab, så læs mere om vores læsegrupper og tilmeld dig her

IMG_5062(1).JPG

LÆSEFÆLLESSKABER FOR DIG – OGSÅ NÅR LIVET GØR ONDT