Købs- og privatlivspolitik

Medlemskab og donationer
Når du bliver medlem hos os, bliver betalingen fast, så den sker automatisk hvert år. Du er medlem et år frem fra den dato du bliver medlem. Et almindeligt medlemskab koster 300 kr om året og et reduceret koster 200 kr om året. Hvis du er frivillig hos os koster et medlemskab 100 kr.

Oplysninger vedr. medlemskab
Hvis du skifter betalingskort eller dit betalinskort udløber, sender vi en påmindelsesmail til den e-mailadresse, du har opgivet, hvor du kan opdatere kortoplysningerne til fremtidig betaling af medlemskab. Oplever du problemer, er du altid velkommen til at kontakte os.

Hvis du ikke melder dig ud men blot undlader at opdatere dit betalingskort, betragter vi det som udmeldelse. Vi vil muligvis kontakte dig med henblik på gentegning af medlemskab.

Du skal være opmærksom på, at du selv er ansvarlig for at videregive de rigtige oplysninger til os.

Som registreret medlem af Læseforeningen eller en hvilken som helst anden forening, har du en række rettigheder omkring brugen af dine data. Det indbefatter retten til indsigt, berigtigelse, sletning/at blive glemt, begrænsning af behandling, dataportabilitet, indsigelse og retten til ikke at være genstand for en automatisk afgørelse udelukkende baseret på automatisk behandling, herunder profilering.

Ved henvendelse på kontakt@laeseforeningen.dk eller skriftlig henvendelse kan du altid bede om at dine oplysninger slettes pr. dags dato.

Fortrydelsesret
Når du køber medlemskab og donationer fra vores hjemmeside har du 14 dages fortrydelsesret. Ønsker du at fortryde dit køb, refunderes beløbet til det betalingskort du brugte ved købet. Hvis du ønsker at fortryde dit køb, skal du kontakte os på kontakt@laeseforeningen.dk og oplyse dit navn og e-mail samt dato for dit køb. De 14 dages fortrydelsesret gælder fra bestillingsdato.

Opsigelse af medlemskab
Ønsker du at opsige dit medlemskab, eller lave ændringer i medlemskabet. Skal du være opmærksom på, at du skal foretage opsigelsen senest 30 dage før næste betalingsdato. Du kan finde din næste betalingsdato på din kvittering for køb af medlemskabet. Opsiger du medlemskab efter fornyet opkrævning, refunderes betalingen ikke, og dit medlemskab fortsætter perioden ud. Hvis du vil opsig eller lave ændringer til dit medlemskab, skal du kontakte os på kontakt@laeseforeningen.dk.

Ved opsigelse af medlemskab registreres du i vores system som udmeldt og dine betalingsoplysninger slettes. Dog beholder vi dine persondata i maksimalt 5 år, i henhold til regnskabloven. Du kan dog altid bede om at dine oplysninger slettes, dette gøres ved henvendelse på kontakt@laeseforeningen.dk eller skriftlig henvendelse. Vi videregiver aldrig dine personlige oplysninger til tredjepart.

Køb af uddannelse og kurser: vilkår og betingelser

• En plads på uddannelsen som læseguide efter metoden guidet fælleslæsning er betinget af accept fra Læseforeningen, og kan ikke overdrages til en anden person.

• Deltagere i uddannelsen forpligter sig til at deltage alle kursusdage.

• Det kan ikke garanteres, at en deltager der har påbegyndt, men af den ene eller anden grund afbryder uddannelsen, uden videre kan fortsætte sin uddannelse i et andet forløb.

• Læseforeningen forbeholder sig ret til at ændre i kursets program.

• Deltagere vil blive informeret om ændringer af tid og sted med rimeligt varsel.

Betalingsvilkår

• Deltagelse i uddannelsen forudsætter, at Læseforeningen har modtaget gebyret senest 40 dage før start.

• Den person, der har underskrevet ansøgningsskemaet eller returneret det via e-mail, accepterer disse betingelser.

Aflysning og tilbagebetaling
Framelding til uddannelsesforløbet skal være modtaget skriftligt på mail eller med ordinær post, og er underlagt følgende vilkår:

• Hvis meddelelse om framelding sker mindre end 40 dage før planlagte 1.uddannelsesdag, hæfter betaleren for hele uddannelsesgebyret.

• Hvis meddelelse om framelding sker mellem 50 og 41 dage før planlagte 1.uddannelsesdag, hæfter betaleren for 50 % af uddannelsesgebyret.

• Hvis meddelelse om framelding sker 50 eller flere dage før planlagte 1.uddannelsesdag, betaler Læseforeningen hele uddannelsesgebyret tilbage.

Bemærk! Der vil ikke blive tilbagebetalt uddannelsesgebyr ved fravær pga. sygdom eller framelding, uanset af hvilken årsag, under uddannelsesforløbet.

Betaling
Vi tager imod Dankort, Visa/Dankort, Visa, Mastercard, Visa Electron og Maestro. Vi bruger Reepay, som er PCI-certificeret af Visa/MasterCard, og al kommunikation foregår krypteret via en sikker forbindelse. Der er således ingen andre, der ser eller gemmer oplysningerne om dig. Ved køb af medlemsskab, donation eller kursus med betalingskort trækkes beløbet fra din konto med det samme, og dit medlemsskab er aktivt. Du modtager en faktura på dit køb, samt en velkomstmail.

Beskyttelse af persondata
Læseforeningen har ansvaret for at persondata behandles fortroligt og korrekt. Læseforeningen anvender kun personlige oplysninger til at behandle og vurdere ansøgning til kursus. Har du særlige forhold i forbindelse med dine persondata, så kontakt os .

Hvis du optages som deltager i uddannelsesforløbet, accepterer du samtidig at Læseforeningen må bruge dine kontaktoplysninger til at:

• Sende dig informationer, der relaterer til uddannelsesforløbet, og for at bede om feedback på dette.

• Sende dig informationer om andre forløb og aktiviteter, som vi tilbyder. Kontakt os hvis du ikke ønsker dette.

Kundeservice og kontakt

Har du spørgsmål til dit medlemsskab, donationer eller køb af kurser m.m., er du meget velkommen til at kontakte os.

kontakt@laeseforeningen.dk

Godsbanen, Skovgaardsgade 3, 8000 Aarhus C

KBH+, Emblasgade 175, 2100 København Ø

Tlf: 23 24 08 76

Bliv medlem og støt Læseforeningen.