Masterclasses og workshops

Læseforeningens masterclasses er ekspertviden udviklet med henblik på kompetenceudvikling, opkvalificering og inspiration for andre derude der arbejder med litteratur. Ønsker du at videreudvikle din praksis som læseguide, få nye ideer til litteraturvalg og erfaringsudveksle med andre, der arbejder med guidet fælleslæsning? Så er der rig mulighed her. Alle masterclasses kan også købes ud af huset hvis det passer jer bedre, kontakt os for mere info.

Højtlæsning i praksis – stemmen som redskab

Stemmen er ét af vores vigtigste redskaber som læseguide og som højtlæser. I denne workshop kommer du til at lære nye højtlæsningsteknikker og reflektere over din egen stemme gennem bl.a. lydoptagelser.

Sted: Godsbanen, Salonen, Skovgaardsgade 3, 8000 Aarhus

Underviser: Zineth Barfod

Pris: 1750 kr.

Max. 8 deltagere (min. 6 deltagere)

Tilmeldingsfrist d. 1. marts

Fordybelseslæsning – hvad og hvordan?

Denne workshop er for den erfarne læseguide, der trænger til at udfordre sin praksis og lære nyt. Som en bonus vil du modtage bogen ‘Litteratur i Virkeligheden’, der udfolder det teoretiske og metodiske grundlag, som denne workshop er baseret på.

Hvor: Emblasgade 175, 2100 København Ø

Underviser: Mette Steenberg

Pris: 2500 kr Inkl. forplejning

Max. 8 deltagere (min. 6 deltagere)

Tilmeldingsfrist d. 1. marts

Guidet fælleslæsning: ”Brush up”

Føles det som århundreder siden du blev uddannet læseguide? På denne masterclass vil du, sammen med andre, få genopfrisket metoden guidet fælleslæsning og modtage personlig sparring og feedback.

Hvor: Godsbanen, Salonen, Skovgaardsgade 3, 8000 Aarhus

Underviser: Mette Steenberg og Anne Maria Stagis

Pris: 2500 (inkl. Forplejning)

Max. 8 deltagere

Tilmeldingsfrist d. 29 marts

At læse med mennesker med demens

Hos Læseforeningen har vi erfaring med at fælleslæsning kan skabe en stor positiv forskel for mennesker med demens. Vi sætter spot på at skabe skønlitterære fællesskaber for mennesker med demens og hvilke greb og overvejelser der kan være relevante i fælleslæsningen.

Hvornår: d. 4. oktober, 13.00 - 16.00

Hvor Godsbanen, Salonen, Skovgaardsgade 3, 8000 Aarhus

Underviser: Zineth Barfod

Pris: 1750 kr.

Max. 12 deltagere (min. 8 deltagere)

Tilmeldingsfrist d. 20. september

“Det er ikke alle der føler, de har retten til at læse. Det vil jeg gerne lave om på.”

- Frivillig læseguide

Som medlem af Læseforeningen støtter du arbejdet med at udbrede glæden ved litteratur bredt og på tværs af samfundet! Bliv medlem.