Kursus i metoden guidet fælleslæsning for eksterne

Kurser annonceret på denne side henvender sig til Læseforeningens eksterne partnere, der ikke indgår i vores frivilligprogram. Vi har gennem årene uddannet bibliotekarer, forlagsredaktører, undervisere, præster, forfattere, plejehjemspersonale og socialpædagoger - og mange flere. Vi henvender os til alle, der vil være med til at skabe meningsfulde, læsende fællesskaber.

På vores internatuddannelse bliver du kvalificeret til at facilitere læsegrupper med metoden guidet fælleslæsning. Du lærer bl.a. om højtlæsning, tekstvalg og tekstmatch, spørgetyper samt måder at skabe interaktion mellem læsere med omdrejningspunkt i teksten. Udover læring om metoden fungerer kurset som en introduktion til Læseforeningens omfattende praksis og forskning.

Aktuelle kurser: Læseforeningen afholder kursus i guidet fælleslæsning d. 25. – 27. april på Refugium Smidstrup strand, Nordsjælland - et vidunderligt sted med grøn natur, stilhed og havet lige udenfor værelserne. Kurset veksler mellem øvelser indenfor højtlæsning, litteraturvalg, faciliteringsteknikker og erfarings- og forskningsbaserede oplæg.

Hele kurset koster 12.500 kr. og er inkl. overnatning og forplejning

Tilmelding

“Jeg redder ikke folks liv, som en kirurg eller en betjent gør, men jeg gør noget andet – og det er derfor, jeg går på arbejde”

- Bibliotekar uddannet i guidet fælleslæsning

Hvordan arbejder vi med metoden guidet fælleslæsning? Se aktuelle projekter.