Frivilligseminar på Borups Højskole

27e19-img.jpg
borups0_img_3200_500x375.jpgborups0_img_3200_500x375.jpg

Læseforeningen inviterer til frivilligseminar på Borups Højskole i København (Frederiksholms Kanal 24, 1220 København K) d. 28. februar 2016 fra kl. 12-16.

Seminaret er for både nuværende og potentielle frivillige - så kom hvis du vil vide mere om hvad vi laver i Læseforeningen, og hvordan du kan være med som frivillig.

Program

Kl. 12: Velkommen. Læseforeningens frivilligvision v. bestyrelsesformand Mette Steenberg.

Kl. 12:30-14:00: Fælleslæsning v. Karen Marie Larsen

Kl. 14:00-14:30: Kaffe + kage

Kl. 14:30-15:00: "Læsegrupper som ensomhedsindsats" i Københavns Kommune. Lluis Armangue, specialkonsulent, Sundheds- og Socialforvaltningen, Center for Omsorg, og Helene Forsberg, socialfaglig medarbejder i Læseforeningen.

Kl. 15:00-16:00: Udvikling af frivilligprogram. NB: Kun for nuværende læseguides

Programmet fra kl. 12-15 er åbent for alle, mens det sidste programpunkt kun er åbent for nuværende læseguides. I forbindelse med præsentationen af vores indsats mod ensomhed i Københavns Kommune vil det være muligt at skrive sig op på en interesseliste som eventuelt kommende frivillig til dette og andre projekter.

Tilmelding senest 15. februar. Tilmeld dig ved at sende en mail til laeseforeningen@gmail.com. Der er plads til 25 deltagere på seminaret, og pladserne fordeles således at aktive frivillige har førsteprioritet.

Arrangementet er gratis.

Læseforeningen på DR K