Åben læsegruppe i Aarhus C: vinter og forår 2016

37404-img.jpg
Litteraturens-Dag-På-Godsbanen_hj-1024x640.jpgLitteraturens-Dag-På-Godsbanen_hj-1024x640.jpg

Læseforeningens åbne læsegruppe er kommet fremragende fra start i løbet af december og januar måned. Den fortsætter vinteren og foråret ud, dog på en ny ugedag: onsdag.Hver onsdag fra 16:30-18:00 kan du komme ned i Vogn 1 på Godsbanen i Aarhus C og nyde noget god litteratur sammen med andre. Du behøver ikke forberede dig - bare kom som du er. Sammen læser vi en novelle og et digt - der er intet særligt tema; vi læser alt der er godt! Teksterne bliver læst højt af en læseguide, og undervejs holder vi pauser i læsningen og taler og reflekterer sammen om det læste. På den måde deler vi læseoplevelsen: Vi deler vores umiddelbare undren, begejstring, reaktioner, tanker og associationer. Det handler om det indtryk, teksterne gør på os; hvordan de vækker genklang i os eller udvider vores forståelse for hinanden og omverdenen.

Det er lige meget om du læser lidt eller meget - alle er velkomne. Vi tror på at litteraturen er for alle, og at den kan deles!

Første gang: onsdag d. 3. februar

Sidste gang: onsdag d. 25. maj

Ansvarlig for læsegruppen er Anne Maria Stagis (annemaria@laeseforeningen.dk), uddannet læseguide hos Læseforeningen i april 2013.

Deltagelse er uforpligtende - du er velkommen til at dukke op når du har tid og lyst.

Vi glæder os til at læse med jer!

Frivilligseminar på Borups Højskole

Læseforeningen på Århundredets festival