En god dag på Brugernes Bazar

I Læseforeningen er vi glade for dette år at have deltaget på Brugernes Bazar, hvor vi d. 29. august mødtes med socialt udsatte, politikere og NGO'er fra hele Danmark i Kgs. Have i Odense. Temaet for årets bazar var socialt udsatte i systemet. Ministeren var mødt op sammen med politikere fra andre partier, og socialt udsatte lagde op til debat om, hvad det vil sige at være udsat i relation til systemet.

Brugernes Bazar_rot.jpgBrugernes Bazar_rot.jpg

Læseforeningen deltog for at sætte fokus på vores læsende fællesskaber for mennesker i udsatte livssituationer på tværs af Danmark. Foruden en bod, hvor mange kom forbi og hørte om vores arbejde, lavede vi læsninger undervejs med tanke på årets tema; mennesket i relation til systemet. Det førte til gode snakke om at være socialt udsat i dagens Danmark, om at føle sig låst i en udsat position og blive betragtet som en belastning - og om alligevel at insistere på håbet for en bedre fremtid.

Selvom alt for mange af deltagerne på bazaren lever alt for hårde liv, er det dejligt at mærke, at vi kan mødes på tværs og være sammen . Det er kernen i vores arbejde - at skabe læsende fællesskaber på tværs af sociale lag og forskellige forudsætninger.

Forrige

Deltag i åben læsegruppe i Holstebro

Næste

Kulturmødet Mors: Givende fælleslæsninger og publikumsbesøgt talk