Kom til fælleslæsning i Viborg

Vil du læse noveller og digte sammen med andre?

Fra maj måned er der mulighed for gratis at deltage i guidet fælleslæsning i en ny, åben læsegruppe i De Frivilliges Hus i Viborg.
I efteråret læser vi også i Hald Ege. Og vi giver små læse-smagsprøver flere steder i Viborg.

Har du lyst til at læse god litteratur i fællesskab med andre, så er guidet fælleslæsning måske lige noget for dig.

HVAD ER EN LÆSEGRUPPE?
Læsegruppen er åben for alle. Det kræver ingen forberedelse at være med, og du behøver ikke at vide noget om litteratur på forhånd.
I læsegruppen findes der ikke rigtige og forkerte oplevelser af en tekst. Det vigtigste er, at du møder op med åbent sind - klar til at lytte og undre dig.
En læseguide, uddannet af Læseforeningen, kommer og læser højt af den tekst, hun har medbragt, samtidig med at vi sidder med teksten i hænderne. På den måde bliver tempoet sænket lige nok til, at vi virkelig kan nærlæse teksten og opfatte ting, som vi måske ellers ikke havde bemærket.
Undervejs i læsningen bliver der holdt pauser. Pauserne er til for at reflektere over teksten.
Det er i pauserne, at samtalen om teksten starter – over en kop kaffe.

Tid Og Sted
Første læsning er torsdag d. 9/5 2019 kl. 16.00 - 17. 30.
Efterfølgende ligger læsningerne hver torsdag i samme tidsrum frem til d. 20. juni.
Efter sommerferien starter vi igen. Nærmere info følger.
Bare mød op i De Frivilliges Hus, Vesterbrogade 1, 8800 Viborg

Kom også til fælleslæsning i Hald Ege:
I efteråret læser vi også i fælleshuset Nonbo Hegn, Hald Ege
Torsdage kl. 15 - 16.30 med start d.12.09 - d. 07.11.

Kom og Prøv – Pop-Up Læsning
Har du lyst til at se om det er noget for dig?
Så kom og få en SMAGSPRØVE her:

Viborg spiser sammen
d.22/5 kl. 19.00-19.30 på Kirkens Korshærs Varmestue

Vinstuen Under Torvet
d. 3/6 kl. 18.00-19.30

Askepot og Antikvariatet Viborg d. 28/8 kl. 16.00-17.30
Carte Blanche

Viborg+billede.jpgViborg+billede.jpg

Kom til aftenlæsning på Randers bibliotek

Læseforeningens Masterclasses forår/efterår 2019