Janes Davis fra The Reader gæster København 4. september 2014

Kan læsning lede til social inklusion?

Den 4. september inviterer Læseforeningen Danmark alle interesserede til at opleve hvordan litteraturen kan virke som et redskab til social inklusion.

Jane Davis, som er direktør for The Reader Organisation i England og en inspirerende drivkraft i udviklingen af inkluderende læsegrupper, gæster biblioteket på Rentemestervej til en times demonstration af metoden: Guidet fælles læsning. I forlængelse af læsningen vil Jane Davis og Mette Steenberg fra Læseforeningen Danmark indgå i en diskussion om hvordan læsning i grupper virker i sociale sammenhænge.

Gennem de sidste 10 år har The Reader Organisation drevet læsegrupper baseret på guidet fælles læsning i Liverpoolområdet som en del af deres Get Into Reading-projekt. Organisationen er nu ved at starte lignende projekter andre steder i England, samt i Australien og Canada. I Danmark er Læseforeningen The Reader Organisations formelle samarbejdspartner.

Tid og sted

Åben læsning med Jane Davis fra The Reader Organisation finder sted torsdag d. 4/9 kl. 17.00 - 18.00 på Biblioteket Rentemestervej 76, 2400 København NV.

Arrangementet er gratis og tilmelding er ikke nødvendig.

Vi opfordrer alle, der har lyst og mulighed for at være med, til at unde jer selv den oplevelse.

Blogindlæg: Stemningsbilleder fra Godsbanen, en læseoplevelse.

Generalforsamling 2014 - ny bestyrelse er valgt