Kom til temamøde om guidet fælleslæsning og mental sundhed

Til august vil Læseforeningen afholde det første af en række åbne temamøder. Her inviterer vi indenfor til en eftermiddag om foreningens arbejde og perspektiver. Temamøderne er for alle interesserede – hvad enten du allerede har en tilknytning til Læseforeningen eller blot er nysgerrig på, hvad guidet fælleslæsning er for noget og hvordan vi anvender metoden til at skabe flere og flere stærke, læsende fællesskaber.

Temamødet indledes altid med et oplæg, hvorefter der vil være tid til både spørgsmål og til at tale med hinanden over et glas.

Hvad handler det om?

På det første temamøde vil Læseforeningens formand Mette Steenberg holde et oplæg om relationen mellem guidet fælleslæsning og mental sundhed. Hun vil fortælle om projektet Tid til Læsning og Læseforeningens konkrete samarbejde med Aarhus Universitet og Region Midtjylland og berøre spørgsmål som:

• Hvorfor og hvordan virker læsegrupper - hvilke mekanismer og processer sker i læsningen?
  • Hvordan arbejder vi med at implementere læsegrupper som mentalt sundhedsfremmende indsats?
  • Hvordan kan man måle og dokumentere effekter af guidet fælleslæsning?

Hvor og hvornår?

Temamødet foregår:

Den 23. august 2017, kl. 16-18.30

I Reseconds lokaler på Trelleborggade 5, 3. sal, 2100 København Ø.

Hvordan kommer jeg med?

Pladserne fordeles efter først til mølle princippet. Deltagelse koster 75 kr., som skal indbetales på reg.nr. 8401, kontonr. 1136862.

Hvis du er frivillig i eller medlem af Læseforeningen, er arrangementet gratis. Du kan læse mere om medlemskab og melde dig ind her.

Tilmeld dig temamødet ved at udfylde nedenstående formular.

Vi glæder os til at se dig!

Navn
First Name
Last Name
Tilknytning
Jeg er:

Frivillig og/eller medlemHverken medlem eller frivillig

Det sker også i Aarhus

Vi holder et tilsvarende temamøde i Aarhus. Nærmere information følger, men du kan allerede nu sætte kryds i kalenderen den 4. oktober 2017. Temamødet vil foregå i FO-byen fra kl. 16-18.30.

Eventuelle spørgsmål kan rettes til kommunikationskonsulent Kathrine Storm på kathrinestorm@laeseforeningen.dk

Vil du være frivillig læseguide i København?

Læsegrupperne i Tid til Læsning er skudt godt i gang