Foredrag om guidet fælleslæsning i Allerød

Den 6. september kan man på Allerød Bibliotek komme til foredrag med Læseforeningens formand Mette Steenberg.

Her kan man høre om, hvorfor læsning er vigtigt for os mennesker, og hvordan Læseforeningen arbejder med dette via metoden guidet fælleslæsning. Metoden indebærer bl.a., at man samles i læsegrupper og har en fælles samtale om de tekster, man læser. Mette Steenberg vil berøre spørgsmål som:

• Hvad gør læsning af skønlitteratur for kroppen og hjernen?
  • Er der en sammenhæng mellem læsning og mental sundhed?
  • Har voksne mennesker og højtlæsning noget med hinanden at gøre?
  • Hvad sker der, når vi læser sammen med andre?

Tid og sted

Onsdag 6. september, kl. 16:30 til 18:00

Allerød Bibliotek

Pris: 30 kr.

Foredraget er en del af ’Åndehuller’, to aktivitetsforløb på Allerød bibliotek som hører under pilotprojektet ’Hold hjernen frisk’. ’Hold hjernen frisk’ er et projekt under DGI, Slots- og kulturstyrelsen og Center for Sund Aldring. Er du optaget som deltager i et af de to aktivitetsforløb, er dette arrangement gratis for dig og du skal ikke købe billet.

Læs mere om arrangementet her

Allerøs.pngAllerøs.png

Bliv frivillig læseguide i København