3 forfattere om 3 københavnske bydele

Læseforeningen er inviteret til at facilitere guidet fælleslæsning til tre arrangementer, hvor Dansk Forfatterforening har fået tre forfattere til at skrive om tre bydele i København. Her kan man både deltage i fælleslæsningen og møde forfatterne til en snak om deres tekster.

Arrangementerne er en del af projektet København Læser IKKE, som bygger på aktivering af nærdemokratiet, lokal borgerinddragelse og læsebegejstring.

Man kan opleve:

Forfatteren Victor Boy Lindholm om Sydhavnen på Sydhavnens Bibliotek den 21. august, kl. 10-11.30

Forfatteren Trisse Gejl om Nørrebro på Nørrebro Bibliotek den 23. august, kl. 14-15.30

Læsning af forfatteren Kenneth Bøgh Andersens tekst om Valby på Valby Bibliotek, den 30. august, kl. 16.30-17. (Kenneth Bøgh Andersen er desværre blevet forhindret i selv at deltage).

Arrangementerne er gratis, og alle er velkomne.

KBH Læser IKKE er blevet til i et samarbejde mellem Læseforeningen, Kbh Læser-festivalen, københavnske lokalbiblioteker, lokalaviser og Københavns Kommune. Læs evt. mere her

Stig Nygaard, CC BY 3.0Stig Nygaard, CC BY 3.0

Stig Nygaard, CC BY 3.0

Kulturmøde på Mors

Læseforeningen nomineret til Årets Fællesskabspris!