Kulturmøde på Mors

Læseforeningens projekt Tid til Læsning er repræsenteret på Kulturmødet på Mors 2017, 24.-26. august. Region Midt vil, sammen med repræsentanter fra Herning og Viborgs biblioteker, formidle det unikke projekt Tid til Læsning, som samler kultur- og sundheds­sektorerne i flere midtjyske kommuner.

Guidet fælleslæsning

På kulturmødet afholder en læseguide en showcase om guidet fælleslæsning med efterfølgende refleksion blandt deltagerne om oplevelsen af at deltage i en læsegruppe. Herefter vil inderkredsen af læsegruppedeltagerne sammen med tilskuer­kredsen diskutere, hvad guidet fælles­læs­ning kan og i hvilke sammenhænge guidet fælleslæsning kan implementeres som tilbud til borgere.

Tid til Læsning tilbyder grupper med guidet fælleslæsning til fremme af mental sundhed i Herning, Holstebro, Viborg, Ikast-Brande og Horsens kommuner. De første læsegrupper begyndte i 2017.

Læs mere om projektet her.

Kulturmødet

Kulturmødet på Mors er en årligt tilbagevendende 48-timers begivenhed i Nykøbing Mors. Kulturmødet har etableret sig som et af de vigtigste steder, hvor rammerne for kunst og kultur i Danmark diskuteres.

Der gennemføres en række samtaler om kunst og kultur mellem visionære personer fra kulturlivet, politik og erhvervsliv. Samtidig afholdes en bred kulturfestival i byen, med hjælp fra foreninger og frivillige.

Læs mere om årets kulturmøde her.

Kulturmøde_Mors.pngKulturmøde_Mors.png

Konference om kultur og sundhedsfremme

3 forfattere om 3 københavnske bydele