Seks forfattere i seks uger

Herman BangHerman Bang

Herman Bang

DR sætter fokus på læsning med seks tv-programmer under titlen ”Øgendahl og de store forfattere”. Hvert program er dedikeret til en af Danmarks store forfattere, og i Læseforeningen vil vi gerne læse med!

Læs forfatterne i åben læsegruppe

Er du i Aarhus, kan du droppe ind i vores åbne læsegruppe og hver mandag være med til at læse den forfatter, som ugens DR-program omhandler. Det foregår på Godsbanen, Skovgaardsgade 3, 8000 Aarhus C, Vogn 1 hver mandag kl. 16:30-18:00.

DR ønsker at brede læsningen af forfatterne ud over tv-formatet, og fra Læseforeningens side vil vi gerne bakke op om brede læseinitiativer på tværs af landet. Ud over den åbne læsegruppe har vi også inviteret vores dygtige læseguider, der faciliterer grupper for mange forskellige mennesker i hele Danmark, til at læse med.

Øgendahl og de store forfattere

Her kan du se, hvornår vi læser de seks forfattere, der i de samme uger bliver præsenteret i DR’s program:

• Uge 19: H.C. Andersen
  • Uge 20: Tove Ditlevsen
  • Uge 21: Dan Turèll
  • Uge 22: Johannes V. Jensen
  • Uge 23: Herman Bang
  • Uge 24: Karen Blixen

”Øgendahl og de store forfattere” har premiere på DR1 onsdag den 9. maj klokken 20.30.

Læs mere om programmet her.

Seks nye læsegrupper i Aarhus Kommune

Vi søger deltagere til læsegrupper for psykisk sårbare unge