Mette Steenberg på Røddingmødet 2018

Kulturminister Mette Bock samler kunstnere, meningsdannere, politikere, forskere og ledere i kulturlivet til Røddingmødet den 15.-16. august. Formålet er at gå i dialog om kunstnernes rolle i samfundsdebatten og kunstens rolle i samfundet. Blandt deltagerne er Læseforeningens formand Mette Steenberg.

Røddingmødets debatter, oplæg og diskussionsklubber er lukket for pressen, da man ønsker at skabe plads til åbne samtaler, hvor der kan diskuteres frit og med højt til loftet.

Mødets deltagere inviteres personligt og er udvalgt på baggrund af deres viden og erfaring på det kulturelle område. De skal behandle spørgsmål som:

Foto Rødding Højskole.jpgFoto Rødding Højskole.jpg
  • Har kunstnere et ansvar for at deltage i samfundsdebatten?
  • Hvordan kan kunsten skabe værdi for civilsamfundet?
  • Hvad kan kunstnere bidrage med, som ikke findes i den offentlige debat i forvejen?
  • På hvilke måder deltager kunstnere i samfundsdebatten i dag?

Årets Røddingmøde er det tredje af sin slags. Læs Kulturministeriets pressemeddelelse om Røddingmødet her.

Kom og mød Læseforeningen til Folkets møde i Aarhus

Nu kan du komme i åben læsegruppe i Holstebro!