Oplev Mette Steenberg på konference om nye løsninger til sundhedssektoren

Den 4. december afholder Arts og Health fra Aarhus Universitet sammen med Region Midtjylland den spændende konference ”High Tech, Human Health”, der har fokus på at finde nye løsninger til sundhedssektoren. Læseforeningens formand Mette Steenberg kan opleves i en paneldebat på konferencen.

High_tech_human_health.pngHigh_tech_human_health.png

Fremtidens løsninger til sundhedssektoren

Arrangørerne peger på behovet for nye løsninger i sundhedssektoren, da det danske sundhedssystem presses af en række udfordringer; et stigende aldersgennemsnit, et voksende antal mennesker med kroniske sygdomme samt borgeres øgede kvalitetskrav.

På konferencen ønsker man at diskutere og kigge på nye kulturelle og innovative bud på fremtidens løsninger til sundhedssektoren i krydsfeltet mellem kultur, sundhed og teknologi. Man vil bl.a. kunne møde filosofiprofessor Havi Carel (University of Bristol), direktør Theo Edmonds (Center for Creative Placehealing ved Commonwealth Institute of Kentucky) og forfatter Tor Nørretranders.

Paneldebat: "Human Culture & Creativity"

Mette Steenberg kan opleves i paneldebatten ”Human Culture & Creativity" kl. 11.15-12.30. Debatten vil omhandle spørgsmål som:

• Hvordan forløser vi potentialet i at lade de kreative og kulturelle discipliner spille en større rolle i sundhedssektoren?

• Hvilken værdi skaber kreative og kulturelle sundhedsløsninger og hvordan går det fra gimmick til gevinst?

Aarhus Universitet, Aulaen, Nordre Ringgade 4, bygning 1412

Den 4. december 2018 kl. 09-16

Se hele programmet, læs mere og tilmeld dig her.

Deltag i åben læsegruppe i Holstebro

Åben læsegruppe på Brande Bibliotek