Deltag i åben læsegruppe i Holstebro

På Holstebro Bibliotek er der mulighed for gratis at deltage i en ugentlig læsegruppe. Har du lyst til at læse god litteratur i fællesskab med andre, er en læsegruppe nok lige noget for dig.

Hvad er en læsegruppe?

Er du under uddannelse, i arbejde eller står du i en ny livssituation? Uanset hvad du kommer med, så er læsegruppen åben for dig. Det kræver ingen forberedelse at være med, og du behøver ikke at vide noget om litteratur på forhånd. Det vigtigste er, at du møder op med åbent sind - klar til at lytte og undre dig.

En læseguide, uddannet af Læseforeningen, kommer og læser højt af den tekst, hun eller han har medbragt, samtidig med at vi sidder med teksten i hænderne. På den måde bliver tempoet sænket lige nok til, at vi virkelig kan nærlæse teksten og opfatte ting, som vi måske ellers ikke havde bemærket.

Undervejs i læsningen bliver der holdt pauser. Pauserne er til for at reflektere over og snakke om teksten.

Mennesker på biblo.jpgMennesker på biblo.jpg

Tid og sted

Læsegruppen foregår den første mandag i hver måned de næste tre måneder:

• mandag d. 3. december 2018

• mandag d. 7. januar 2019

• mandag d. 4. februar 2019

Tidspunkt: kl. 19.00-20.00

Sted: Holstebro Bibliotek, Under Buerne i afdelingen for skønlitteratur, Kirkestræde 13, 7500 Holstebro.

Det er gratis at deltage. Man behøver ikke at komme alle tre gange. Eventuelle spørgsmål kan rettes til Charlotte fra Læseforeningen på charlottebork@laeseforeningen.dk

Vi glæder os til at se dig!

Ny, åben læsegruppe på Nørre Snede Bibliotek

Oplev Mette Steenberg på konference om nye løsninger til sundhedssektoren