Læseforeningen deltager i Vild Med Ords litteraturfestival d. 23. februar

Her kan du høre om foreningens arbejde og få mere at vide om, hvordan du bliver frivillig Læseguide.

Læseguidens arbejde er baseret på guidet fælleslæsning. Noget af det vigtigste i denne form for læsning er at skabe et åbent rum for oplevelse af og refleksion over litteraturen – og altid med fokus på litteraturen – og en bærende faktor i denne proces er læseguiden.

Læsegrupperne ledes af læseguider, der er uddannet i at facilitere deltagernes nysgerrige og undersøgende møder med litteraturen, hvor individuelle refleksioner over teksten fordrer den fælles oplevelse. En læseguide skal styre gruppen, uden at styre læsningen, så at sige: være tovholder, men lade rummet være åbent for alle slags tolkninger og refleksioner over litteraturen.

Se hele Vild Med Ords program her

Skærmbillede-2019-02-08-kl.-11.39.35-500x378.pngSkærmbillede-2019-02-08-kl.-11.39.35-500x378.png

Læseforeningen deltager i "Læsningens Former – et seminar om litteratur og dets læsere"

Vi søger nye frivillige læseguider til at læse med ældre i Odense