Vil du være med? Nye læsegrupper i Odense.

Læseforeningen og Odense Kommune starter to åbne læsegrupper i Odense, hvor du i fællesskab med andre kan få en spændende læseoplevelse.

HVAD ER EN LÆSEGRUPPE?

Læsegruppen er åben for alle. Det kræver ingen forberedelse at være med, og du behøver ikke at vide noget om litteratur på forhånd.

En læseguide, uddannet af Læseforeningen, læser højt af den tekst, hun eller han har medbragt, samtidig med at vi sidder med teksten i hænderne. På den måde bliver tempoet sænket lige nok til, at vi virkelig kan nærlæse teksten og opfange ting, som vi måske ellers ikke havde bemærket. Undervejs i læsningen bliver der holdt pauser. Pauserne er til for at reflektere over teksten. Det er i pauserne, at samtalen om teksten starter.

TID OG STED:

• Korsløkkehaven Plejecenter, Fælleslokale på 1. sal (elevator),
    Korsløkkehaven 2-6, 5220 Odense SØ.
    Første læsning er mandag d. 19. marts 2019 kl. 10-11.30. Efterfølgende ligger læsningerne hver mandag i samme tidsrum.

• Ældrecenter Filosofhaven, Filosofhaven 12, 5000 Odense C.
    Første læsning er onsdag d. 27. marts 2019 kl. 10-11.30. Efterfølgende ligger læsningerne hver onsdag i samme tidsrum.

Der er ingen tilmelding, alle er velkomne!

VIL DU VIDE MERE:

Lone Kramer, Læseforeningens læseguidekoordinator på Fyn, mobil: 2273 2872

kommunelogo2014cmyk.jpgkommunelogo2014cmyk.jpg

"Empowerment i litteraturen"

Start ugen med ord og kaffe på Viborg bibliotek