Læseforeningen er finalist til Årets Fællesskabspris

IMG_0003.jpgIMG_0003.jpg

Vi er glade og stolte over at kunne meddele at Læseforeningen er blandt de seks foreninger der har modtaget flest stemmer til Årets Fællesskabspris 2017 som uddeles af Københavns Kommune.

Læseforeningen er nomineret for sit arbejde med at lave fælleslæsning for ensomme ældre i Københavns kommune. På nuværende tidspunkt driver vi 17 ugentlige læsegrupper i dette regi, og grundet projektets succes fortsættes og udvides samarbejdet i løbet af 2017.

Læs mere om projektet her.

Læsegrupperne ledes af frivillige læseguider som med entusiasme og læseglæde medvirker til at skabe et meningsfuldt fællesskab med litteraturen som omdrejningspunkt.

Tak til alle der har stemt på os, og ikke mindst tak til de læseguider og læsegruppedeltagere der er med til at gøre læsegrupperne til gode, trygge og spændende steder.

Prisuddeling

Vinderen af Årets Fællesskabspris afsløres ved en prisuddeling i festsalen på Københavns Rådhus fredag den 29. september kl. 13-15. Prisuddelingen er åben for alle og byder på præsentation af de nominerede, underholdning med Per Vers samt bobler og pandekager.

Læseforeningen søger unge, som kunne tænke sig at blive læseguider for andre unge

Ny rapport fra Tid til Læsning