Vil du være vores nye medarbejder i København?

Læseforeningen søger frivilligkoordinator i København

Vil du være med til at skabe de bedste rammer for vores frivillige læseguider og stærke læsende fællesskaber for mennesker i udsatte livssituationer? Så er stillingen som frivilligkoordinator i Læseforeningen måske noget for dig.

2.2.jpg2.2.jpg

Læseforeningen arbejder for at skabe stærke læsende fællesskaber med henblik på øget livskvalitet og styrket mental sundhed for mennesker på tværs af sociale lag. I den forbindelse har vi brug for en imødekommende og struktureret frivilligkoordinator i København, som kan koordinere et stort antal læsegrupper og understøtte vores frivillige læseguider.

Vi søger en frivilligkoordinator til at varetage lavpraktisk koordinering af et stort antal læsegrupper og frivillige i København og omegn. Du skal have overblik og kunne kommunikere med såvel frivillige og samarbejdspartnere, ligesom du skal være imødekommende og sætte pris på at have kontakt til mange forskellige mennesker. Du vil indgå i et tæt samarbejde med projektleder i København og bidrage til afholdelse af arrangementer i relation til foreningens læseguideprogram, ligesom du indgår i et samarbejde med organisationen i øvrigt.

Som frivilligkoordinator i Læseforeningen bliver du del af en organisation med projekter på tværs af Danmark og en gruppe af regionale frivilligkoordinator, som alle er ansat til at understøtte den frivillige indsats. Vi arbejder målrettet for at udbrede- og udvikle litterære fællesskaber i relation til socialt arbejde og forsker i krydsfeltet mellem kultur og mental sundhed. På nuværende tidspunkt har vi læsegrupper for ensomme ældre, psykisk sårbare og udsatte voksne samt en række andre læsegrupper for andre målgrupper eller som er åbne for alle.

Stillingen er på 20 timer ugentligt og du vil have din daglige gang på Vesterbro og dække hele Københavnområdet og Sjælland. Vi søger ikke en specifik profil, men lægger vægt på, at du har erfaring med frivilligkoordinering og/eller anden relevant uddannelse- og erhvervserfaring.

Motiveret ansøgning samt CV adresseres til helene@laeseforeningen.dk senest fredag d. 11.5. kl. 12.00. Der afholdes samtaler d. 16. og 17. maj. For mere info kan du kontakte projektleder og socialfaglig konsulent Helene Forsberg-Madsen på 7179919.

Forrige

Kom til åbent temamøde om litteratur og sundhed

Næste

Åben læsegruppe for ældre i København