Kom til åbent temamøde om litteratur og sundhed

og helende fælleslæsning - Syg_litteratur.png

og helende fælleslæsning

Læseforeningen inviterer til generalforsamling og et åbent temamøde med titlen Syg litteratur og helende fælleslæsning. Her er alle velkomne til guidet fælleslæsning og en samtale om ’syg litteratur’. Forfatter Lone Hørslev, redaktør Peter Simonsen og formand for Læseforeningen Mette Steenberg vil hjælpe os med at blive klogere på, hvordan litteratur og sundhed kan spille sammen.

Den 22. april 2018, kl. 10.30-16.00

Vartov, Farvergade 27, 1463 København K

10.30: Velkommen

11.00–13.00: Syg Litteratur og helende fælleslæsning (Åbent for alle)

• Forfatter Lone Hørslev læser sin novelle ”Lungetræet” fra bogen En ordentlig mundfuld op efterfulgt af samtale om litteraturens helende potentiale mellem Peter Simonsen, der har redigeret antologien Syg Litteratur, og Læseforeningens formand Mette Steenberg, der bl.a. arbejder med læsegrupper som mental sundhedsstrategi

13.00–14.00: Frokost (Åbent for alle, gratis for medlemmer, 100 kr. for ikke-medlemmer)

14.00–16.00: Generalforsamling (Kun for medlemmer)

Tilmelding

Første del af dagen er åben for alle, mens den efterfølgende generalforsamling er for Læseforeningens medlemmer og bestyrelse. Pladserne til temamødet fordeles efter først til mølle-princippet. Vi håber alle bliver til snak og efterfølgende frokost.

Tilmeld dig senest den 10. april 2018 ved at sende en e-mail til rikke@laeseforeningen.dk, hvori du oplyser, om du deltager i temamøde, generalforsamling eller begge dele.

Vi glæder os til at se jer!

Eventuelle spørgsmål kan rettes til Rikke Hesteng på rikke@laeseforeningen.dk

Arrangementet er støttet af Statens Kunstfond.Arrangementet er støttet af Statens Kunstfond.

Arrangementet er støttet af Statens Kunstfond.

Vi søger deltagere til læsegrupper for psykisk sårbare unge

Vil du være vores nye medarbejder i København?