Mød os på Kulturmødet Mors 2018!

D. 23.-25. august løber Kulturmødet Mors 2018 af stablen. Kulturmødet er en bred, 48 timers kulturfestival, der både byder på udstillet kunst og en lang række samtaler mellem spændende personer fra dansk kunst- og kulturliv, erhvervsliv og politik. Alle deltagere opfordres til at deltage aktivt i diskussionerne. Læseforeningen er til stede med flere former for aktiviteter - og du er velkommen til at deltage i dem alle!

Stand på Gasværksvej

Læseforeningen har en stand i aktørområdet på Gasværksvej. Her uddeler vi materialer og fortæller om foreningens arbejde. Hvis man fx er interesseret i at starte læsegrupper i regionen, kan man komme og tale med os om det her.

Guidet fælleslæsning i Monas Hus

Læseforeningen afholder en række guidede fælleslæsninger i løbet af Kulturmødet. De foregår i Monas Hus på hjørnet af Gasværksvej og Munkegade og er åbne for alle.

Læsningerne foregår fredag 9.30-10.30 og 16.00-17.00. Lørdag kl. 11.00-12.00.

Samtale på Kulturregionens scene, Lysskoven

Kulturmødet Mors.jpgKulturmødet Mors.jpg

Læseforeningen kan også opleves på Region Midts scene i Lysskoven. Her modererer Helene Forsberg, socialfaglig konsulent i Læseforeningen, en samtale mellem litteraturprofessor Peter Simonsen fra Syddansk Universitet og forfatter Peder Frederik Jensen. Samtalen kommer til at handle om litteraturens rolle i forhold til velfærd og demokrati. Hvordan kan fælles
læseoplevelser øge velfærden og styrke demokratiet?

Samtalen i Lysskoven foregår fredag kl. 10.30-11.15

Læs mere om festivalen på Kulturmødet Mors’ egen hjemmeside

Læsning med nye borgere

Læseforeningen søger to nye frivillige til en af vores grupper i Aarhus